torsdag 3. mai 2012

Oppsummering av april

Dette innlegget har jeg ikke vært så giret på å skrive fordi april har vært en ganske dårlig lesemåned. Først og fremst når det gjelder antall bøker, men også litt skuffende kvalitetsmessig. Jeg har lest nesten (!) 3 bøker og holder fortsatt på med mine to mursteiner, en på lydbok og en på Ipad og ingen av dem går noe særlig fort fremover. Jeg kan skylde en god del på at jeg har levert inn oppgave i et studie jeg har begynt på og at for eksempel påsken gikk mye med til å lese pensum. Nå er første oppgave levert, og et nytt emne og oppgaveinnlevering står for tur.  Det blir godt med sommerferie snart:-) Her er bøkene for april:

Middagen av Herman Koch
Åpne sår av Gillian Flynn
Verdensredderne av Simon Stranger (glemte igjen på jobb med 40 sider igjen)

MiddagenÅpne sårVerdensredderne

To av disse er krim som ble lest og påbegynt i påsken (hvis Middagen kan kalles krim) og den siste er en norsk ungdomsbok som jeg leste i forbindelse med Cappelen Damms bokbloggturne. Jeg har dermed også denne måneden deltatt litt på bloggen Siljes skriblerier sitt månedlige tema krim også i april.

Lesemål:
Jeg har ikke begynt på noen nye serier denne måneden, men heller ikke lest videre i noen. Jeg har lest en bok av en norsk forfatter, så akkurat denne måneden har jeg nådd målet om at en tredjedel skal være av norske forfattere (jeg henger langt bak totalt). Ellers holder jeg som sagt på med både lydbok og Ipad som forrige måned, og lydboken er av Charles Dickens (David Copperfield) som er en del av årets lesemål. Kun en av disse bøkene stod på leselisten min før inngangen til dette året og ingen av dem var bøker jeg har fått i gave, men to leseeksemplarer og en lånt på biblioteket.

 Jeg har også nok en gang syndet mot regelen om å holde på med maks to bøker samtidig og har i perioder lest fire på samme tid. Det er ingen fordel at nesten alle går like tregt og jeg burde da blitt flinkere til å følge målet mitt om å legge fra meg bøker som ikke fenger. De kan jo alltids tas frem ved en annen anledning.

Mål for mai:
Jeg har bestemt meg for å kun lese det som faller meg og helst noe lett, så alt annet kan ta en pause. Jeg har akkurat skaffet meg Deadlocked, bok nummer 12 i serien om Sookie Stackhouse og ser for meg å ta en pause i den jeg holder på med for å lytte til denne. Ellers er det oppfølgernes måned og jeg gleder meg spesielt til Flukten, oppfølgeren til Cassias valg (Matched). Ellers står både Divergent og Before I Fall i bokhyllen og frister. Det eneste kravet jeg har i mai er å forsøke å holde tritt med sesong 2 av Game of Thrones, jeg er nemlig bare en omtrent en tiendedel inn i bok 2, så må lese minst en tidel hver uke:-)

4 kommentarer:

  1. Fin oppsummering! Jeg hadde en "lite - lesing" måned i mars, og det er ikke noe gøy. Jeg synes forresten det er veldig hyggelig at du henger deg på temaene mine, og vi har er ganske likt tema for mai :-)

    Lykke til med oppgaveskrivingen, Silje!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ble jo litt inspirert av deg da:-)

      Slett
  2. Fin oppsummering:) Er imponert du leser noe som helst når du skriver oppgaver, da leser man jo så mye pensum. Tror ikke jeg hadde greid å lese mye da:)Kos deg videre med bøkene:) God kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det spørs jo hvor omfattende oppgaven er, men husker jeg leste de siste Harry Potter-bøkene mens jeg skrev bachelor-oppgave og det gikk veldig fint. Synes jeg hadde det mest innholdsrike livet noensinne selv om jeg egentlig bare satt inne med datamaskinen;-)

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)