søndag 6. mai 2012

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag er en ukentlig post hos Mari - Flukten fra virkeligheten der du skal dele noen linjer fra en av bøkene/boken du leser akkurat da. Deretter lenker du til bloggen hennes og legger igjen lenke til din bloggpost på hennes innlegg så vi alle enkelt kan klikke oss inn på alle smakebitene.

Nå for tiden holder jeg på med fire bøker og forsøker så godt det lar seg gjøre å lese i ihvertfall tre av de samtidig. Og dette er i tillegg til pensumlitteratur jeg må gjennom denne måneden. Ikke så smart å gape over for mye akkurat nå altså, men fristelsen blir rett og slett for stor:-) Nå har jeg akkurat begynt på en ny bok som jeg tenkte ville passe lesehumøret mitt, nemlig Catching Jordan av Miranda Kenneally. Den handler om Jordan Woods som har en drøm om å få et idrettstiped til et av de store universitetene. Hun er nemlig kaptein og quarterback på fotballaget og en av gutta. Dette er selvfølgelig helt til hun utvikler følelser for en av de andre på laget...
Her kommer en smakebit, og det er rett og slett bokens første setning, hentet fra side 1:


I once read that football was invented so people wouldn`t notice summer ending. But I couldn`t wait for summer vacation to end. I couldn`t wait for football. Football, dominator of fall-football, love of my life.


Catching Jordan

10 kommentarer:

  1. Catching Jordan er en flott bok. Jeg fikk virkelig sansen for Jordan når jeg leste boka. :)

    SvarSlett
  2. Mmmm...høres fin ut. Takk for tips!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en fin bok:-)

    SvarSlett
  4. Denne har jeg hørt veldig mye bra om. Og den høres veldig fin ut :-)

    God søndag, Silje.

    SvarSlett
  5. Takk for smakebiten! Høres ut som en fin motvekt til pensumlitteraturen : )

    SvarSlett
  6. Takk for fin smakebit :) Om jeg ikke liker fotball, så fikk jeg uansett lyst til å lese denne boka!
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia xx

    SvarSlett
  7. Denne boken har jeg hørt om, Nina(som blogger med meg på Escape In A Book, er så forvirrende når det er to av dem ;)) skrev om den for en tid tilbake. Jeg har veldig lyst til å lese den! Smakebiten pirret meg bare enda mer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vant den faktisk i en konkurranse hos Nina, og hadde ikke hørt om den før jeg leste hennes anmeldelse:-)

      Slett
  8. Takk for smakebiten:) Ha en fin leseruke:)

    SvarSlett
  9. En spennende smakebit. Plottet i denne boken var anderledes enn noe jeg har hørt om før og veldig interessant!
    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)