torsdag 2. august 2012

Boktema hos Anette/oppsummering juli

Hver uke velger Anette ut et tema som hun oppfordrer oss andre bloggere til å  blogge om sammen med henne. Før sommeren var et boktema hvilke bøker vi vill lese i løpet av sommeren og nå er det hvilke bøker vi faktisk fikk lest. Siden et eget oppsummeringsinnlegg av lesemåneden juli blir mye det samme opp igjen tar jeg og slår de sammen. Bøkene jeg ønsket å lese kan du se her og bøkene jeg faktisk leste i løpet av juli kommer her:


Rules of Attraction (Perfect Chemistry, #2)- Rules of Attraction av Simone Elkeles. Dette er en nesten frittstående oppfølger til Perfect Chemistry av samme forfatter. Omtalen min på Escape in a book kan du lese her.









- Lever av Emma Martinovic. 22.juli-blogg utgitt som bok. Omtale kan du lese her.



Crossed. Flukten

- Flukten av Ally Condie: Oppfølgeren til Matched. Jeg likte den første boken i denne dystopiske serien veldig godt, men ble litt skuffet over denne. Omtalen min finner du her.

Sammen skal vi holde himmelen av Ellen Fjestad.












I tillegg til disse har jeg strevet en del med Donna Tartts Den hemmelige historien som var lesesirkelbok i juli hos Lines bibliotek. Jeg ga opp etter nesten 150 sider. På slutten av måneden begynte jeg også på Den tause byen av Cassandra Clare som er oppfølgeren til Demonenes by eller City of Bones. Nesten alle disse bøkene har stått i innlegg om sommerlesning på Anettes boktema og Bokelskerinnens Fremtidige favoritter, så jeg kan si at jeg har fått lest en del av det jeg håpet på og som alltid er det veldig mye som gjenstår. Fra Anettes boktema er det vel kun Flukten og den jeg holder på med nå, Den tause byen som ble lest. Siden jeg er mye mer glad i å lage lister enn å følge dem, så er ikke det så overraskende:-)


En liten oppsummering ift lesemål:
Halvparten av bøkene er av norske forfattere så da er jeg nærmere mitt mål om en tredjedel. Jeg er omtrent i rute på antall leste bøker på 50 og jeg har fortsatt på to serier, tre hvis jeg tar med den som ikke er fullført enda, og ikke begynt på en eneste ny serie! Alt i alt en ganske god lesemåned på tross av mindre lesetid enn foventet (når har man ikke det?) og den kjedelige Donna Tartt-boken.

6 kommentarer:

  1. Sammen skal vi holde himmelen har jeg lyst til å lese, den virker så fin:)

    SvarSlett
  2. Det ser da ut som du har fått lest litt :-) Den tause byen må vi se å få kjøpt til biblioteket. Vi har nr 1 og jeg gleder meg til å lese fortsettelsen. Den hemmelige historien ga jeg også opp. Jeg hørte andre si hvor kjedelig de syntes den var og da var jeg ikke på et sted hvor jeg ønsket å bruke tiden på en kjedelig bok :-)

    SvarSlett
  3. Rules of Attraction gleder jeg meg til å lese, Elkeles er så flink til å skrive. :)

    SvarSlett
  4. Ser ut som en bra lesemåned og at du har fått lest mye av det som du hadde planlagt :)
    "Den hemmelige historien" syntes jeg var en god bok, artig så forskjellig en leseopplevelse kan være!

    SvarSlett
  5. Bra lese mnd det:) Tror jeg må slenge meg på anettes boktema denne gangen ettersom jeg skal oppsummere lesemåneden i samme slengen:)

    SV;Sant det, når jeg tenker meg om så har matched og delirium noen likhetstrekk. Får se å få lest bok nr 2 (pandemonium) snart:)

    SvarSlett
  6. Flott liste! Jeg startet på "Sammen skal vi holde himmelen" i dag, og er veldig spent :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)