søndag 12. juni 2011

Planlagt sommerlesning

Inspirert av Bokelskerinnen og Anitas blogg vil jeg også skrive om bøkene jeg har lyst til å lese i sommer. Jeg skriver lyst og ikke planlagt her fordi lesingen har gått utrolig treigt de siste månedene, men håper sommer og at jeg har begynt å jobbe igjen på biblioteket etter permisjonen skal bidra til økt leselyst:-) Jeg har altså bøker både i egen bokhylle og på biblioteket som jeg gjerne vil lese. Her er noen av dem:


Lauren Oliver - Before I Fall og Delirium: to ganske ulike bøker såvidt jeg har forstått, men begge virker veldig interessante.
Scott Westerfeld - Uglies

Simone Elkeles - Leaving Paradise (leste Perfect Chemistry av samme forfatter i fjor sommer, og den passet veldig fint som sommerunderholdning )
Rebecca James - Beautiful Malice
Gordon Reece - Mice
Sophie Kinsella - Remember me? (har ikke lest noe av Kinsella før)
Kerstin Gier - Rubinrød
Minette Walters - Døden i ishuset (leser vanligvis en Minette Walters-bok i året, i fjor ble det ingen, så nå er det på tide)
Sara Shepard - Små søte løgnere
John Marsden - Frosten, tredje dag (tredje bok i I morgen-serien)


Ellers har jeg lyst til å lese noe av Kate Morton. Jeg har hennes nyeste, En svunnen tid, i bokhyllen og de to forrige på biblioteket, så det er bare å velge.


Det er alltid vanskelig å planlegge hva man skal lese synes jeg, for hva jeg har lyst å lese endrer seg hele tiden og kommer an mange omstendigheter. Blant bøkene jeg har skrevet over er det både dystopier og mer lette romantiske bøker, så da får vi se hva som passer best denne sommeren. Forhåpentligvis passer litt av hvert og jeg får lest mange underholdende og gode bøker fremover:-) Noen andre som har planer og ønsker?

5 kommentarer:

  1. Å, du må lese Kate Morton. Eg har dei to første i bokhylla og liker best "Den glemte hagen" av dei to. Den siste venter eg på på biblioteket (viss eg klarer å vente så lenge!).

    SvarSlett
  2. Mange gode bøker på leselisten din! :)

    SvarSlett
  3. Remember Me? blir nok et bra møte med Kinsella - håper jeg :)

    SvarSlett
  4. Fin liste, Silje :)Jeg har lest fire av bøkene du nevner her(Uglies, En svunnen tid, Rubinrød og Delirium) og jeg likte alle sammen.

    Jeg har ingen leseliste for sommeren egentlig gjør som vanlig og plukker en bok jeg er i humør til å lese.

    SvarSlett
  5. Ja, håper virkelig jeg får lest noen av disse og kanskje også noe helt annet. Har begynt å høre lydbok på bussen på vei til jobb og det er utrolig deilig å drømme seg vekk fra morgenkaoset. Er også så heldig at jeg kan lese på jobb og forberede meg til høstens leseprosjekter:-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)