søndag 3. april 2011

En smakebit på søndag - This Charming Man

Min første smakebit på søndag er hentet fra This Charming Man av Marian Keyes. Jeg har holdt på med denne kjempelenge, men etter en treig start og generelt manglende leselyst ser det ut som om det har løsnet litt. Dette er min andre bok av forfatteren. Jeg har valgt å ta med to sitat siden denne boken er delt inn i kapitler som omhandler fire forskjellige kvinner:

"My...? Are you barking? If I show up for work in a Ford Fiesta, it`s the same as having "Loser" stamped in my forehead. I need my Jag to keep the respect" - "I`m not suggesting a Ford Fiesta. But..." -"What abouts yours? A Porsche? Why don`t you get a Ford Fiesta?" (Hentet fra s. 279)

"I used to say to Mum and Dad, "Can we all die at the same time? Mum promised yes, we could. But she was a liar." (Hentet fra s. 91)




Les mer om Smakebit på søndag og se oversikt over andres smakebiter hos initiativtaker Ladybug.

3 kommentarer:

  1. To gode smakebiter, dessverre har jeg ikke latt meg helt overbevise av Keyes enda.

    SvarSlett
  2. Hva har du lest? Jeg leste Sushi for begynnere i sommer som var en ganske morsom pageturner og var sikker på at en ny bok av henne skulle være midt i blinken nå. Jeg holdt på å gi opp da jeg så at den var på 900 sider og den ikke var kommet i gang ordentlig etter over 200:-)

    SvarSlett
  3. Angels in L.A. har jeg lest, den var "bare" på 496 sider som jeg kjedet meg igjennom :/ Ble alt for mye tomprat for min del føler jeg, boken kunne godt vært kortet ned til omtrent halvparten.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)