tirsdag 3. juni 2014

Noe å glede seg til i juni

Juni er allerede godt i gang og det er åpenbart mye å glede seg til. Det er den første sommermåneden, for mange begynner ferien da, eksamen er over osv. I år har vi hatt så fin både april og mai værmessig så det er vel ingen grunn til å tro at juni skal bli noe dårligere. Sol, sommer og kanskje ferie betyr også mye lesetid og heller lite TV- og filmtitting for mange. Om det skulle komme noen gråværsdager eller man trenger en pause fra solen er det likevel premierer på både kino og TV-serier å se frem til. Sommeren er vel ikke høysesong for bokutgivelser og jeg har heller ikke hatt så mye tid til å lete etter godbitene, men et par stykker fant jeg. Her er noe av det jeg gleder meg til denne måneden:


Smuss - en tegneserieantologi om sex Lene  Ask og Martin Ernstsen (m.fl.)Smuss - en tegneserieantologi om sex av Lene Ask med flere. En antologi der flere av norges fremste tegnere bidrar med sine ulike stiler og strek. Felles er at alle historiene handler i følge forlaget om det fine, flaue og merkelige ved erotikken, blant annet bibliotekarens erotiske fantasier som jeg er en smule nysgjerrig på:-) Utgivelse er i begynnelsen av måneden.
Complicit




24. Complicit av Stephanie Kuehn. Psykologisk YA-thriller om Jamie Henry og hans storesøster som slipper ut av fengsel for en påsatt brann. Mer enn det skriver jeg ikke for i følge flere av leserne på Goodreads er det best å ikke vite mer for denne boken skal visst tukle med hjernen din underveis.









Film:
13. The Fault in Our Stars har premiere på norske kinoer. En av mine favorittbøker filmatiseres og filmen har allerede fått mye hype. Alt taler altså for at dette blir en skuffelse. Tror jeg avventer reaksjonene på denne før jeg velger om jeg skal se den eller ikke. Forhåpentligvis får den flere til å lese John Greens bøker også i Norge.

TV:
6. Orange is the New Black sesong 2: serien om Piper Kermans opphold i et kvinnefengsel fortsetter på Netflix. Serien er basert på en bok av samme dame om sin faktiske et år lange fengselstilværelse.


23. True Blood sesong 7: siste sesong av serien basert på Charlaine Harris bøker om Sookie Stackhouse. Jeg henger etter med et par sesonger og må bestemme meg for om jeg skal fullføre denne serien eller ikke. Ryktene sier at den tar seg opp etter et par middelmådige sesonger. Er også spennende å se om slutten på TV-serien skaper like mange reaksjoner som slutten på bokserien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)