fredag 27. juni 2014

Noe å glede seg til i juli

Juli er feriemåned nummer en for de fleste og jeg skal ihvertfall både ha ferie og være bortreist en del den måneden. Det er vel ikke kjent for å være en måned for de store bokutgivelsene, men et par titler har jeg funnet og noen spennende TV-serier basert på bøker har premiere også.

Landline8. Landline av Rainbow Rowell. Jeg har lest hennes nydelige Eleanor & Park og tar med meg Fangirl som også skal være bra på ferie. De to nevnte er YA-bøker, mens Landline er for voksne. Det virker å være innenfor chicklit-segmentet om et ekteskap på randen. Det er ikke en "sjanger" jeg leser så veldig mye av, men mange liker å lese denne type bøker spesielt om sommeren, meg selv inkludert.
Let’s Get Lost






29. Let`s get lost av Adi Alsaid: fire ungdom på hver sin kant av USA har en ting felles da de alle plutselig blir kjent med Leila.











TV:
13. The Strain: TV-serie basert på bokserien ved samme navn av Guillermo del Toro og Chuck Hogan. Den første boken heter Trusselen på norsk og kan kalles en vampyrthriller.

30. The Leftovers: basert på en bok av Tom Perrotta som også er manusforfatter for serien, skapt av Lost-sjefen og med manusforfatter Peter Berg som står bak en av mine favorittserier Friday Night Lights er det mye her som gjør meg interessert. To prosent av verdens befolkning forsvinner plutselig og uforklarlig og serien tar for seg etterdønningene av dette lagt til en forstad til New York. Serien har premiere på HBO USA en måned før dette, men 30. juli er når den kommer på HBO Nordic.

3 kommentarer:

  1. Whoohooo, jeg visste ikke at The Strain snart kommer på en tv nær meg. Den første boka leste jeg tidligere i år. Lets get lost ser jeg også virkelig frem til, samt den norske oversettelsen av Jellicoe Road - den kommer vel en eller annen gang i juli :)

    Herlig liste, Silje!

    SvarSlett
  2. Trodde Jellicoe Road hadde kommet allerede, da har jeg glemt en viktig bok på listen! Både andre Silje og jeg synes We Werw Liars minnet om Jellicoe Road bare så du vet det;-)

    SvarSlett
  3. The Strain har jeg også lest, den første boka. Så dette blir spennende:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)