onsdag 5. mars 2014

Mer Veronica Mars i vente i 2014 også for bokelskere

Om en drøy uke kommer som kjent filmen alle fans av TV-serien Veronica Mars har ventet på. Serieskaper Rob Thomas har tidligere også annonsert at det kommer ihvertfall to bøker som skal følge opp handlingen i filmen. Denne uken ble publiseringsdato og tittel for den første boken annonsert. Den skal hete «The Thousand Dollar Tan Line» og kommer allerede 25. mars.



Handlingen starter bare noen måneder etter filmen. Rob Thomas har avslørt at en gammel kjenning som ikke dukker opp i filmen skal dukke opp i boken (kan det være Duncan?). Historien som fortelles i boken er en historie Thomas har ønsket å fortelle helt siden serien ble kansellert, men da han begynte på filmmanuset skjønte han at han måtte fortelle en annen historie først der alle karakterene møtes igjen etter mange år. Bøkene vil være en offisiell del av Veronica Mars-universet så om det kommer en ny film vil det enten være bøkene som blir filmatisert eller filmen vil følge opp handlingen fra bøkene. Rob Thomas forsikrer ihvertfall fansen om at boken ikke vil bli ignorert uansett hva som skjer videre. Om det blir flere filmer avhenger av hvordan det går med den kommende filmen, men de involverte er ihvertfall mer enn villige til å lage mer.

Rob Thomas startet som romanforfatter og ga ut flere bøker på 90-tallet. I følge anmeldelser på Goodreads ser det ut til at det ikke er noen grunn til å ha lave forventninger til Veronica Mars i bokversjon. Boken kan forhåndsbestilles, noe jeg allerede har gjort:-) Den neste boken kommer etter planen før årets slutt.

5 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se filmen, selv om jeg er litt skeptisk til den :) Elsket tv-serien, var synd den ble avsluttet. Ekstra spennende er det jo at det kommer bøker også :) Takk for at du delte dette! Ha en fortsatt fin dag ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har stor tro på filmen, den er jo blitt laget for og med hjelp av fansen av de som står bak TV-serien og ikke for å melke en suksess akkurat. Forventningene er kanskje noe høye etter så lang tid, så sjansen for å bli skuffet er jo tilstede:-)Vi får bare håpe at både film og bok er godt håndverk.

      Slett
  2. Grugleder meg til filmen, men har tro på at den har beholdt stilen fra TV- serien. Jeg har, med unntak av Laura Palmers hemmelige dagbok, aldri lest en bok som er basert på en TV- serie/film. Kanskje dette blir den første (eller strengt tatt andre) gang?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har den dagboken i bokhyllen, men har ikke fått lest den. Nå har jeg av ulike gruner aldri fått sett de helt siste episodene av serien heller, så får gjøre det først og kanskje også filmen. Tilførte boken noe eller var det bare tull?
      Jeg gleder meg egentlig bare veldig til filmen, men innser at det kan dukke opp et tomrom etterpå og da er det god at det kommer en bok. En film er jo over så fort, skulle heller hatt en sesong til:-)

      Slett
    2. Den forteller Lauras egen historie, men tilfører nok ikke så mye ekstra dersom du har sett filmen. Helt klar for en ny sesong med Veronica Mars, ja :-)

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)