mandag 30. desember 2013

Hemmelig nisse og andre bokjulegaver

Da er vi godt inne i romjulen, det er allerede lille nyttårsaften, og det er på tide å skrive om de fine harde pakkene jeg fikk under treet i år. Det vil si at jeg klarte jo ikke å vente med å åpne pakken jeg fikk i posten fra min hemmelige nisse, så den ble åpnet i god tid før julaften. Hemmelig nisse er det Ragnhild hos Lattermild som har arrangert for oss bokbloggere og de påmeldte har sendt hverandre boklige og julete gaver med anonym avsender. Her er innholdet i min gave fra min snille hemmelige nisse:

Bøker:
- Primtallenes ensomhet av Paolo Giordano: en italiensk ungdomsbok om oppvekst, vennskap og kjærlighet. Denne har jeg ikke hørt om og det er ekstra moro med nye bekjentskaper og ikke minst fra et land jeg ikke leser så mange bøker fra. Dette er boken avsenderen tror jeg vil like godt og det håper og tror jeg kan stemme:-)
- Ekstremt høyt og utrolig nært av Jonathan Safran Foer er boken min hemmelige nisse sin egen favoritt. Jeg har den allerede på leselisten, så gleder meg veldig til den også!

Ellers fikk jeg en koselig julemus og deilig hvalsjokolade. Siden brevet som fulgte med var på nynorsk ble utvalget av bokbloggere som kunne stå bak litt mindre. Jeg gjettet først på Mai Lene og da jeg søkte på bloggen hennes så jeg at hun hadde lest og likt begge bøkene og jeg er dermed rimelig sikker på at det er hun som er min hemmelige nisse. Så tusen takk til deg Mai Lene hos Once Upon A Time! Håper du har hatt en fin jul, du har ihvertfall gjort min jul enda litt bedre med denne fine pakken!

Ellers var jeg så heldig at jeg fikk tre bøker til under juletreet, både fra mor, søster og en venninne.

- Livets skole av Kristin Solberg stod på ønskelisten min. Solberg har skrevet fra sitt opphold ved en jordmorskole i Afghanistan og da denne ble presentert på Aschehoug sitt forlagsmøte tidligere i høst fikk jeg veldig lyst til å lese den.
- Over det kinesiske hav av Gaute Heivoll stod på leselisten min, så det var veldig kjekt å få. Har ikke lest noe av forfatteren før.
- Shades of Milk and Honey av Mary Robinette Kowal har jeg aldri hørt om og er min søsters påfunn. Det skal være i Austen-stil med innslag av magi og det høres unektelig spennende ut.

Håper alle andre også har fått noen fine harde pakker til jul, og om ikke at dere likevel har hatt en fin jul.

2 kommentarer:

  1. Jeg fikk boken 1814 av min mors tante, Vindeltorn av Tone Almhjell av en venninne og The Fault in our stars av John Green av ei annen venninne. Så fikk jeg tre filmer. Så harde pakker er fint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er supert. Jeg fikk to serier jeg ønsket meg, så julegaveinnhøstingen er slett ikke så verst til tross for at man ikke lenger er barnet i familien;-)

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)