tirsdag 3. desember 2013

Noe å glede seg til i desember

Desember har kommet og den tredje luken i julekalendrene er allerede åpnet. Jeg har ikke funnet noen bokutgivelser jeg gleder meg til, og det er egentlig like greit siden desember er siste sjanse til å oppnå noen flere av årets lesemål og ikke minst tid til å lese noen av de bøkene man har kjøpt tidligere. I mangel av bokutgivelser har jeg derfor tatt med noe av det jeg gleder meg til på TV også.

På TV:
16. Top of the Lake. Krimserie i 7 deler fra New Zealand i mørk Twin Peaks-stil. Anbefales! Første episode sendes på TV2 kl. 22.35.
21. Love Actually på NRK1 kl. 20.55. Denne filmen har etterhvert blitt en tradisjon for mange og også for meg.
22. A Christmas Carol. Filmatisering basert på Charles Dickens kjente historie om bitre Ebenezer Scrooge hjemsøkelse sendes på TV3 kl. 14.25
23. Astrid Lindgrens jul på TV2 kl. 19.30. Gjensyn med 8 kjente filmer basert på hennes bøker.
For de som ikke skal se Kvelden før kvelden sender NRK3 Bent Hamer-filmen Hjem til jul basert på en novelle av Levi Henriksen kl. 21.

På kino:
6. This is the End. Apokalyptisk komedie om verdens undergang fra en fest i Hollywood. Avfeide det som en teit komedie helt til fangirlen i meg ble vekket av at Emma Watson aka Hermione dukket opp i traileren:-)

11. Hobbiten: Smaugs Ødemark. Dette er nok årets kinohøydepunkt for mange. Jeg har hatt Hobbiten på leselisten altfor lenge, men den har så langt ikke blitt lest. Filmen må nok vente for min del, men gleder meg likevel.

25. Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Boken til Jonas Jonasson er høyt elsket og det er nok mange som er nysgjerrig på denne filmen. Selv har jeg til gode å lese boken.


Emil og Ida i Lønneberget. 3-åringen i huset har nylig blitt kjent med Emil og suppebollen så dette kan være et fint nytt forsøk på en kinotur. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)