onsdag 1. desember 2010

Ønskeliste

Inspirert av Ladybug sine onsdagsønskelister og at det er 1. desember vil jeg dele hvilke bøker jeg ønsker meg til jul.



Tokyo av Mo Hayder









Kuren av Mo Hayder



Etter å nylig ha lest den ganske makabre Fuglemannen (anmeldelse kommer) av samme forfatter er jeg lysten på mer. Kuren er neste bok om politimannen Jack Caffrey, mens Tokyo er en enkeltstående thriller. Jeg har hørt masse bra om Tokyo, men ikke så mye bra om de andre enkeltstående bøkene hennes.



Død manns fotspor av Peter James

Etter å ha lest den utrolig spennede Levende begravet (anmeldelse kommer av den også), så vil jeg gjerne lese mer om politimannen Roy Grace.










OSV av Johan Harstad
Jeg har kun lest Darlah av Harstad tidligere og det er en av mine favoritter. Jeg har enda ikke somlet meg til å lese mer av han, men da jeg leste om hans nye bok hos Janke i går kom denne straks på ønskelisten.





For god til å være sann eller noe annet av Marian Keyes

Jeg leste Sushi for nybegynnere i sommer og syntes den var lett og underholdende. Jeg kjenner at tiden er inne for akkurat noe sånt. Jeg vet ikke hvilke av hennes bøker som er de beste, så kanskje noen av dere har et tips?






Twenty Boy Summer av Sarah Ockler

Husker ikke hvor jeg leste om denne først, men har lest mye bra om den. Det skal være en alvorlig og romantisk ungdomsbok som jeg altså fikk lyst til å lese.








Jasper Jones av Craig Silvery

Spesielt Mari sin anmeldelse gjør at jeg ønsker meg denne her. Den skal være både vond, fæl og morsom om to gutters grusomme oppdagelse i Australia i 1965. Den høres spennende og mystisk ut.







Det var min ønskeliste for denne gang. Kanskje kommer det mer frem mot jul. Aller kjekkest synes jeg det er å få bøker andre har plukket ut til meg. Hva med dere?

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ny blogg! Jeg har også hørt at "Twenty Boy Summer" skal være veldig bra :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)