fredag 19. oktober 2018

Deweys Read-a-Thon: min type maraton?



I morgen kl 14 begynner Dewey`s Read-a-Thon og jeg skal være med for første gang. Jeg skal gjøre det hos min søster og sammen med henne, som kanskje ikke er så lurt, da jeg ofte heller vil snakke med folk enn å lese, men samtidig tror jeg det er mye bedre enn å sitte hjemme med barn som stadig krever oppmerksomhet. For jeg skal rett og slett ta meg barnefri for å lese i timesvis (håper jeg)! Det føles som mange år siden jeg har lest mange timer i strekk, så jeg er spent på hvordan dette går, men har heller ikke noen store ambisjoner om hvor mye jeg skal få lest.

Underveis kommer arrangørene til å poste ulike leseutfordringer og lignende, og det blir arrangert en lesebingo med premie. Dette håper jeg fungerer som god motivasjon. Jeg har som sagt ikke vært med på dette før og heller ikke hatt tid til å undersøke så mye på forhånd, så jeg tar det litt som det kommer. Men jeg oppdaget nettopp at det finnes en gruppe både på Facebook og Goodreads, så da blir det enda enklere å følge med.

Den store utfordringen nå er selvfølgelig hvilke bøker jeg skal ta med. Jeg tenker at jeg må ha minst en veldig fengende bok, noe som kan være vanskelig å vite på forhånd, så jeg må ta med noen valgmuligheter. Jeg holder på med minst to 1001-klassikere, så jeg satser på å få lest litt i en av dem, og så tenker jeg det kan være lurt med noen kortere tekster, som en novelle- eller essaysamling, og ikke minst har jeg et par bildebøker jeg planlegger å få lest. Kindlen blir selvsagt med, så da har jeg mange valgmuligheter om ingenting annet skulle funke.

Hvilke bøker det blir lest i kommer jeg til å oppdatere underveis i et dynamisk innlegg her på bloggen, etter inspirasjon fra Labben som deltok på et lesehalvmaraton i sommer. Om det er andre norske som skal være med, gi gjerne en lyd her, så skal jeg følge med.

8 kommentarer:

  1. Jeg har vært med på Dewey's Readathon flere ganger og kan love deg at det er kjekt. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men du er ikke med denne gangen? Det er kjekt foreløpig ihvertfall:-)

      Slett
  2. Lykke til med lese maraton :-) God helg ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det og god helg til deg og:-)

      Slett
  3. Er du i gang? Jeg er litt sent ute, men er helt klar nå, venter bare på at lunsjen min skal bli klar. Tror jeg begynner med Kintu eller Melmoth i dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er jeg endelig i gang. Måtte få unna noen ærend først og så måtte vi handle inn og så måtte jeg spise litt:-)

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)