onsdag 28. august 2013

Noe å glede seg til i september

Denne månedlige spalten handler først og fremst om utgivelser og premierer jeg gleder meg til og er ikke en generell oversikt over det som kommer ut i løpet av en måned. Listen vil nok være preget av ungdomsbøker, filmatisering av bøker og fantasy/sci-fi.

Sommeren eller ihvertfall sommerferien er definitivt over og den første høstmåneden er rett rundt hjørnet. Med den starter den fantastiske bokhøsten, en rekke TV-seriefavoritter er tilbake på skjermen og nye serier begynner.  Høsten er både de fleste bokelskere og TV-seriefantasters drøm, så med andre ord kan regnværet bare komme, jeg har mer enn nok å kose meg med innendørs.Når det er sagt så er det jeg gleder meg aller mest til bokbloggertreffet i Oslo i midten av måneden, så september skal bli en innholdsrik måned i en bokbloggers liv. Her er noe av det jeg gleder meg mest til:

Bøker:

RekviemIngen vil savne deg2. Ingen vil savne deg av Michelle Gaugnon. Thriller for ungdom med kvinnelig hovedperson i Lisbeth Salander-stil kommer på norsk.

2. Requiem av Lauren Oliver, siste del i Delirium-trilogien nå på norsk.





Finale
Ravneringene 1: Odinsbarn9. Finale, siste bok i Fallen engel-serien av Becca Fitzpatrick kommer på norsk.
9. Ravneringene: Odinsbarn av Siri Pettersen. Ny norrøn fantasytrilogi.
9. Det finnes ingen helhet av Helga Flatland. Siste bok i trilogien fra bygden der tre unge gutter dro til Afghanistan som soldater.



Alt du kan ønske deg av Linn T. Sunne. Ny ungdomsbok fra dobbeltvinneren av Brageprisen som tar opp ungdom og psykisk sykdom. Eksakt dato er ikke oppgitt.

Havet i enden av veien av Neil Gaimans første voksenbok på 8 år kommer på norsk, men eksakt dato er ikke oppgitt.


TV-serier:
23. The Blacklist, ny dramaserie med David Spades om en seriemorder som melder seg til FBI og lover å smarbeide mot visse kriterier. Det er TV3 som skal sende den i Norge, men uvisst når premieren er.

26. Glee sesong 5 har USA-premiere. Premieren ble utsatt etter skuespiller Cory Monteiths tragiske død. En av de første episodene vil ta for seg karakteren hans Finn sin død i TV-serien. Det er TV2 som har de norske rettighetene, men jeg vet ikke når den har norsk premiere. Tidligere sesonger ligger på Netflix.

29. Homeland sesong 3 har USA-premiere. Etter nok en nervepirrende sesongavslutning på er jeg spent på hva som skal skje videre med Carrie og Brody. Det er nok en gang TV2 som har rettighetene, men dato har jeg ikke funnet.

30. Hello Ladies, ny komedie fra HBO, som kommer på CMore og HBO Nordic.




2 kommentarer:

  1. Jeg er stolt og glad over at Odinsbarn er på listen over ting du gleder deg til. Tusen takk, Silje. Jeg håper du syns den er verdt å vente på :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig! Ja, tiden vil vise;-)

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)