torsdag 1. august 2013

Noe å glede seg til i august

Det ble visst en noe lengre bloggpause enn jeg trodde for plutselig var det august. Jeg har derimot fått lest litt i juli for jeg endte opp på fire bøker som er bedre enn de fleste månedene så langt i år. Det kommer gjerne et oppsummeringsinnlegg for juli etterhvert, men akkurat nå er jeg langt inne i feriemodus og da er det deilig å gjøre akkurat det man føler for. August er den siste sommermåneden og opptakten til høsten med alle dets utgivelser så jeg har ikke funnet så mange, men her er da noe å glede seg til i august også.

13. Forgive me, Leonard Peacock av Matthew Quick. En bok som tidlig pirret nysgjerrigeheten min. Det er en YA-bok om selvmord og å ønske å bli lagt merke til av forfatteren som også har skrevet blant annet Silver Linings Playbook som ble filmatisert i fjor. Selv om temaet er vondt skal boken ha både humor og håp akkurat som nevnte film (har ikke lest boken nemlig).


Forgive Me, Leonard Peacock

26. I Hunt Killers av Barry Lyga. Ungdomsthriller om sønnen til en kjent seriemorder som ønsker å bevise at han ikke er som sin far til tross for at både arv og miljø jobber imot ham. Den kommer på norsk hos Gyldendal.


I HUNT KILLERS



Så vakker du er av Brynjulf Jung Tjønn: ungdomsbok om både det å bli en ung mann og å oppleve at en annen ung mann ikke skal bli eldre. Jeg har ikke lest noe av denne forfatteren før, men såvidt jeg kan erindre har han skrevet bøker også for voksne tidligere. Boken skal komme i slutten av måneden hos Cappelen Damm.


Så vakker du er Brynjulf Jung Tjønn



Film:
23. The Mortal Instruments: City of Bones/Demonenes by filmatisering på kino. Det er alltid spennende å se filmatiseringen av en bok du har lest og spesielt hvis du likte boken. City of Bones er ikke blant favorittene mine, men likevel starten på en serie jeg likte godt. Litt gøy er det også at filmen har norsk regissør, nemlig Harald Zwart.


6 kommentarer:

  1. Jeg elsker bokhøsten! men blir overveldet. Det er for mange bøker jeg har lyst til å lese - men alt for liten tid! "Så vakker du er" høres virkelig spennende ut, likte godt "Eg kom for å elske" av samme forfatter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sant det kan bli for mye av det gode og. Jeg synes forøvrig alltid at det er for mange bøker jeg har lyst til å lese:-)

      Slett
  2. Enda flere bøker jeg kunne satt på høstlista mi, som jeg la ut på bloggen i dag. Nok å holde på med utover høsten, skjønner jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må sjekke ut høstlisten din. Ja, det er alltids nok å holde på med. Vanskelig å velge hvor man skal begynne bare:-)

      Slett
  3. Elsker også bokhøsten, men vanskelig å bestemme seg hva man vil lese når det virker som det kommer så mange gode bøker ut. Skal også legge ut ett innlegg om ønsker i August, men sliter med å velge bare noen få. Så vakker du er av Brynjulf Jung Tjønn bet jeg meg et merke i også må jeg si jeg gleder meg stort til å dra på kino å se demonenes by. Skal snart begynne på tredje boken, er vist litt hektet. Kos deg med august lesningen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke begynt på den tredje boken enda, men den står i bokhyllen. Det blir spennende å se om filmen blir bra. Jeg har ikke sett så mye på høstkataloger enda egentlig, så har nok mye å glede meg til der.

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)