onsdag 5. juni 2013

Oppsummering av skjønne milde mai

Mai startet med en god del snø her i Bergen og mange andre steder og mange med meg var lange i ansiktet. Så gikk det fra vinter og direkte til sommer og opp mot 30 grader (!) før alt normaliserte seg med sol, regn og noe lavere temperaturer. En svært innholdsrik og forvirrende måned sånn værmessig ihvertfall. Så hva har jeg gjort denne måneden? Jeg har sett Breaking Bad og Game of Thrones, kompensert det dystre ved å begynne på flere komiserier på Netflix og sett favoritten The Big Bang Theory. Jeg har lest om enneagram og 9 personlighetstyper, slitt litt videre med Austen og lest ut fire bøker som faktisk er over gjennomsnittet for i år. Her kommer de heldige fire:

Mirakel av R.J.Palacio: en fin antimobbebok som har begeistret mange lesere.Trykk på tittel for å lese omtalen min.



Mirakel

Verdens viktigste begivenhet av Viktoria Lindberg: er kalt norges første barselgrupperoman og jeg likte den godt. Nå kjenner jeg meg jo igjen fra jeg var i barselgruppe selv, men boken tar opp viktige følelser og tanker rundt det å være nybakt mor i dag. Omtale kommer nok senere.


"Verdens viktigste begivenhet roman" av Viktoria Lindberg
Fuck off I love you av Lars Mæhle: en av de nominerte til årets Upris og den vant visst også en skolebibliotekspris tidligere denne uken. Mæhle vet å fenge ungdommen og forsåvidt også meg. Trykk på tittel for å lese omtalen min.




Tilståelsen av John Grisham (lydbok): jeg har brukt en del tid på denne lydboken mye fordi lydbok ikke har vært tingen for meg på en god stund. Jeg likte boken godt, men synes den var i overkant detaljert. Omtale kommer senere.

Tilståelsen John Grisham

For å gi en kort oppsummering av de leste bøkene så er det to ungdomsbøker, en krim og en samtidsroman. Halvparten er norske og ikke minst har jeg lest min første norske 2013-utgivelse som skal forberede meg på neste års utdeling av bokbloggprisen. Kankje ikke en strålende lesemåned, men sammenlignet med årets tidligere måneder begynner dette å ligne på noe bra. Til tross for at juni begynner med en halvlest Austen og en annen påbegynt lesesirkelbok som det går treigt med har jeg troen på at de kommende sommermånedene skal redde statistikk og leseglede for resten av året.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)