mandag 4. juni 2012

Oppsummering av mai

Denne måneden rakk jeg såvidt å komme meg gjennom fire bøker, mens jeg har hatt liten fremgang i mine to påbegynte mursteiner (A Clash of Kings og David Copperfield). Den siste oppgaven før sommeren skal leveres denne uken så da blir det forhåpentligvis litt mer lesetid i juni, selv om mai ikke har vært så verst. Mai har vært preget av sommerstemning noe som har preget valg av lesestoff. Disse bøkene er lest denne måneden:

Catching Jordan av Miranda Kenneally
Giftige hjerter av S.B.Hayes
Deadlocked (#12 Sookie Stackhouse) av Charlaine Harris (lydbok)
Hvite ravner av Christer Mjåset
DeadlockedGiftige hjerterHvite ravnerCatching Jordan
Jeg har bare anmeldt en av bøkene så langt, men håper at lysten til å skrive anmeldelser kommer tilbake snart:-) Kun en av de leste er fantasy, ellers er det to YA-bøker og en voksenroman.

Lesemål
Jeg har ikke begynt på en eneste ny serie denne måneden heller og fortsatt på en serie, nemlig bøkene om Sookie Stackhouse. Det nærmer seg slutten på serien, og dette skal visstnok være nestsiste bok. Jeg tror på mange måter det kan være lurt å avslutte nå, for jeg vet mange begynner å bli lei, og en del ting må snart avklares. Jeg må si at denne hadde en interessant slutt som gjør at jeg venter i spenning på neste bok. Etter at gikk over til å høre disse på lydbok har jeg gledet meg veldig til neste bok og ikke gått lei, så det er et godt tips.

Jeg har fortsatt med lydbøker, en bok i mai, og nå lytter jeg til David Copperfield igjen. Jeg har gått fra å lese Clash of Kings på Ipad til å lese den norske oversettelsen av første del av boken som ble utgitt nylig. Jeg satser på å fortsette på den engelske når den er ferdig, men Ipaden var ingen hit på altanen i solsteiken:-)

Jeg har holdt på med opptil fire bøker samtidig denne måneden, men nå skal jeg virkelig prøve å få lest ferdig de to jeg holder på med før neste blir påbegynt:-) Av andre mål er en av bøkene av en norsk forfatter, men ellers er det ikke mye annet jeg kan hake av på listen. Jeg skrev i forrige innlegg at jeg skulle ha fokus på å lese det som falt meg inn og det har jeg gjort.

Juni:
I juni håper jeg å bli ferdig med mine to mursteiner. Jeg hadde i utgangspunktet håpet å begynne på Song for Eirabu, men må bli ferdig med A Clash of Kings først, så det spørs om jeg rekker og er klar for det. Bokstavelig talt arrangerer samlesing av norsk fantasy og denne har bloggdato 6. juli. I tillegg kommer oppfølgeren denne måneden, så det er mange grunner til å sette i gang. Jeg håper også å få lest en og annen oppfølger i juni. Hva er dine lesemål for juni?

Jeg ble forresten intervjuet hos Flukten fra virkeligheten på lørdag i hennes Bli kjent med-spalte. Du kan lese det her.



10 kommentarer:

  1. Mitt lesemål for juni er å kun lese Anna Karenina (til lesesirkelen Lines bibliotek arrangerer), og The Old Curiosity Shop (sengelektyre). That's it!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres ut som det er nok:-) Lykke til med Anna Karenina!

      Slett
  2. Giftige hjerter høres ut som en spennende bok. Den fikk jeg lyst til å lese:) Kommer nok til å lese den på engelsk en gang:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sikkert en fordel å lese den på engelsk for den har et ganske enkelt språk. Den er lettlest og spennende:-)

      Slett
  3. Flott oppsummering:) Giftige hjerter har jeg jo, hadde nesten glemt den, den må jeg jo også lese snart:) Skal også lese Anna Karenina og den bruker jeg nok hele måneden på også skal jeg lese ut Rød sand Av Zoë Ferraris:) Ønsker deg en flott lesemåned i Juni:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykke til med Anna Karenina du også. Dere er tøffe;-)Rød sand har jeg ikke hørt om.

      Slett
  4. Fin oppsummering:) Giftige hjerter har jeg på ønskelisten min,den virker som en spennende bok! Ønsker deg en fin lesemåned i Juni:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Giftige hjerter er spennende og lettlest og en grei sommerbok:-)

      Slett
  5. Jeg er nysgjerrig på Deadlocked. Føler som deg at Sookie og co har hatt en nedadgående kurve og de 2-3 har kjedet meg. Godt tips med å prøve de på lyd, kanskje det får sparket inn mer liv. Er til og med litt ambivalent til serieoppstart neste uke. Skal bli interessant.

    Dickens er fabelaktig på lydbok!

    SvarSlett
  6. Ser at vi har samme mål om å lese A Clash of Kings :-) Gleder meg til å lese hva du og de andre synes om Song for Eirabu etterhvert.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)