mandag 14. februar 2011

15 bøker

Fant utfordringen hos Bokelskerinnen:

"Don’t take too long to think about it. Fifteen books you’ve read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes. Tag 15 friends, including me because I’m interested in seeing what books my friends came up with.”  

 1. The Hunger Games-serien av Suzanne Collins (spesielt første bok)
2. Harry Potter-serien av J.K. Rowling (alle sammen)
3. Alltid Alice av Lisa Genova
4. Per Pusling av Astrid Lindgren
5. Matilda av Roald Dahl
6. Elskede Poona av Karin Fossum
7. Twilight av Stephenie Meyer (kun første bok)
8. The Long Walk av Stephen King
9. Hundre års ensomhet av Gabriel Garcia Marquez
10. Olive tok en øks av Minette Walters
11. Se deg ikke tilbake av Karin Fossum
12. Ti små negerbarn av Agatha Christie
13. Regn av Stig Holmås
14. 1900-trilogien av Gunnar Staalesen
15. Naiv.Super av Erlend Loe


Det ble en del serier med på listen som en bok, men synes ofte det er vanskelig å velge ut bøker fra gode serier. Vil bare nevne at hvis jeg måtte det ville alle Harry Potter-bøkene likevel kommet med på denne listen:-) Har tatt denne utfordringen en gang før på min andre blogg, men siden det er en stund siden og denne bloggen er ny prøver jeg igjen. Morsomt å se etterpå om det er store forskjeller. Noen andre som tar utfordringen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)