tirsdag 18. september 2018

Bokbloggertreff, prisutdeling og Kapittelfestival

Nå til helgen er det atter tid for det årlige bokbloggertreffet. I motsetning til tidligere år skal treffet og utdelingen av Bokbloggerprisen være i Stavanger istedenfor i Oslo, og ikke bare det, utdelingen av prisen er en del av det offisielle programmet til Kapittel-festivalen. Allerede i morgen starter festivalen med tema Samhald, og den varer til og med søndag ( 19.-23. september). Jeg kommer ikke til Stavanger før fredag kveld, så får dessverre ikke med meg dagene før helgen (hvis treffet blir i Stavanger neste år tar jeg meg ferie noen dager).




Det jeg gleder meg aller mest til er selvsagt å treffe andre bokbloggere og utdelingen av årets pris. Jeg er ikke helt sikker på hvilke av forfatterne som har takket ja til å komme, men forfattersamtalene pleier å være veldig interessante og fine, så anbefaler alle som er i Stavanger lørdag 22. september å få med seg det (les mer om prisen her). Her er de nominerte:

Årets roman:
  • Begynnelser av Carl Frode Tiller 
  • Berge av Jan Kjærstad 
  • Tante Ulrikkes vei av Zeshan Shakar 
  • Tung tids tale av Olaug Nilssen 

Åpen klasse:
  • Anorektisk av Ingeborg Senneset 
  • En sånn jente av Monica Flatabø 
  • Grensen av Erika Fatland 

Siden jeg kommer frem sent fredag og mesteparten av lørdagen er viet Bokbloggertreff og pris, blir det ikke tid til så veldig mye annet fra programmet. Jeg håper likevel å få med meg arrangementet Nytt norsk samhald med Zeshan Shakar (regner med han også kommer på utdeling) og Sumaya Jirde Ali på lørdagen kl. 19. Da førstnevnte forfatter gjestet min nye arbeidsplass, Bergen offentlige bibliotek, forrige onsdag, var det et av de best besøkte arrangementene noensinne på huset og flere måtte avvises i døren. Jeg tviler heller ikke på at interessen rundt sistnevnte er stor, så her blir det nok mye folk. Om jeg rekker det satser jeg også på å få med meg Brit Bildøen og Monika Isakstuen som leser fra sine nyeste bøker lørdag 11.30

Skal du på Kapittel? Jeg tar gjerne mot tips til interessante arrangementer til helgen.

7 kommentarer:

  1. Mye kapittelmoro som skjer på lørdagen. Kanskje spesielt festen på kvelden med blant andre Renberg, Eikemo og Tønes. Regner med, eller håper ihvertfall at mange av oss ender opp der. Ellers er jeg mest opptatt av Tønes og den nye boka hans. Håper intenst at den er bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Festen har jeg ikke engang fått med meg før nå, men det høres også kjekt ut!

      Slett
  2. Dette blir bra! Synd ikke alle kan være her fra imorgen av. Tror faktisk at etter i år så må bloggerne legge 3 av sine feriedager til september. Jeg mener, what's there not to like!? Jeg har ikke meldt meg opp på festen lørdagskvelden, kun fordi jeg ikke vet helt hvor lenge foten min orker. Men jeg vil catch up senere, når festen er over - og erfaringer skal diskuteres. Gleder meg masse! Og har ingenting imot at Stavanger blir byen neste år også. Hva med to bokbloggertreff i året? En egen bokbloggerferieuke/evt fjortendagers når vi først er igang. Ser dere plutselig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes godt Stavanger må ha treff minst ett år til. Kapittel-festivalen er jo alltid i September, så det passer så fint. I Bergen er det så mange forskjellige og ofte nye mindre festivaler, men foreløpig ingen i september. Jeg sparer ferie til det til neste år garantert:-) Minst en uke ja! En egen tvangsleseferie kanskje.

      Slett
    2. God idé! Lanseres fredag på B&B ;-)

      Slett
  3. Antar vi ses på båten, siden du også kommer sent :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjør vi:-) Vi får begynne treffet der!

      Slett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor av ditt besøk hos meg:-)